Catàleg de tràmits
A continuació es dóna resposta a les preguntes freqüents associades als tràmits més comuns.
>> Consulta les convocatòries de subvencions i ajuts econòmics AQUÍ.
>> Consulta tots els tràmits d'urbanisme i obres AQUÍ.
>> Si vols iniciar una activitat econòmica, et guiem pas a pas amb els tràmits que has de fer aquí i també trobaràs informació a la Finestreta Única Empresarial (FUE).
Aquesta instància us permet presentar una sol·licitud a l'Ajuntament de Cassà de la Selva o bé fer arribar un recurs contra alguna actuació o decisió municipal. Podeu fer servir aquesta instància quan no existeixi un tràmit específic que s'adapti a la vostra necessitat.
Qui ho pot demanar? Qualsevol persona.
Canals de tramitació
Podeu fer el tràmit online a través d'aquest enllaç.
També podeu entregar la versió imprimible de la instància a l'Oficina d'Atenció Ciutadana.
Termini de resolució: el període màxim és de tres mesos amb caràcter general.
Observacions: més informació sobre aquest tràmit.
Dubtes sobre el tràmit?
Si tens qualsevol dubte sobre aquest tràmit contacta amb l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Cassà al telèfon 972 46 00 05 o al correu electrònic
La ciutadania pot fer arribar al seu ajuntament les queixes, suggeriments referents a temes com l'estat del carrer, enllumentat públic, infraestructures municipals, edificis privats, veïns, etc. Així com totes aquelles propostes que consideri oportunes, incloses les incidències o reclamacions sobre un servei, una actuació o una decisió municipal, o bé, les idees que ajudin a millorar el servei de l'organització.
Qui ho pot demanar? Qualsevol persona.
Canals de tramitació
Podeu fer el tràmit online a través d'aquest enllaç.
També podeu entregar la versió imprimible de la instància a l'Oficina d'Atenció Ciutadana.
Termini de resolució: el termini legal és de tres mesos, a contemplar des de la data de registre de la sol·licitud.
Observacions: més informació sobre aquest tràmit.
Dubtes sobre el tràmit?
Si tens qualsevol dubte sobre aquest tràmit contacta amb l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Cassà al telèfon 972 46 00 05 o al correu electrònic
Aquest tràmit us permet exercir el vostre dret d'accés a la informació pública -tant a títol individual com en nom i representació de qualsevol persona jurídica legalment constituïda- de què disposa aquests ens.
La sol·licitud la podreu presentar per qualsevol mitjà que permeti tenir constància de la vostra identitat, la informació sol·licitada, una adreça de contacte (preferentment electrònica) a efectes de comunicacions i la forma en què preferiu accedir a la informació sol·licitada. Tot i que no és necessari que motiveu la vostra sol·licitud d'accés a la informació ni cal que tingueu un interès personal, si exposeu els motius pels quals la sol·liciteu aquests podran ser tinguts en compte a l'hora de resoldre la vostra sol·licitud.
Qui ho pot demanar?
La persona física, major de 16 anys, a títol individual o en nom i representació de qualsevol persona jurídica que estigui legalment constituïda.
Canals de tramitació
Podeu fer el tràmit online a través d'aquest enllaç.
També podeu entregar la versió imprimible de la instància a l'Oficina d'Atenció Ciutadana.
Termini de resolució
La notificació de la resolució s'efectuarà en el termini d'un mes des de la presentació de la sol·licitud.
Pròrroga: aquest termini es pot prorrogar fins a un termini igual a la meitat del termini inicial, si ho justifica el volum o complexitat de la informació requerida. La pròrroga i les causes que la motiven han de ser comunicades a l'interessat.
Suspensió: es pot produir la suspensió en els casos establerts expressament per la Llei 19/2014 del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i per la legislació general sobre règim jurídic i procediment administratiu.
Silenci administratiu: la sol·licitud s'entén estimada si l'Administració no resol i notifica en el termini establert, llevat que una norma amb rang de llei estableixi expressament un efecte desestimatori.El dret d'accés, però, no es pot adquirir per silenci administratiu si concorre algun dels límits establerts per aquesta Llei o altres lleis per tenir accés a la informació pública.
Observacions: més informació sobre aquest tràmit
Dubtes sobre el tràmit?
Si tens qualsevol dubte sobre aquest tràmit contacta amb l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Cassà al telèfon 972 46 00 05 o al correu electrònic
El ciutadà pot fer arribar directament a l'alcaldia qualsevol comentari, suggeriment, queixa o consulta referent a l'Ajuntament, al seu funcionament, estat del poble, etc... perquè l'Alcaldia ho tingui en compte i, si el ciutadà ho desitja, se li respongui la seva sol·licitud.
Qui ho pot demanar? Qualsevol persona.
Canals de tramitació
Podeu fer el tràmit online a través d'aquest enllaç.
També podeu entregar la versió imprimible de la instància a l'Oficina d'Atenció Ciutadana.
Preu: gratuït
Documentació a aportar: no cal aportar documentació.
Termini de resolució: el període màxim és de tres mesos amb caràcter general.
Dubtes sobre el tràmit?
Si tens qualsevol dubte sobre aquest tràmit contacta amb l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Cassà al telèfon 972 46 00 05 o al correu electrònic
Aquesta sol·licitud us permet demanar cita perquè us atengui un càrrec electe (alcalde, regidor) o un tècnic municipal.
Qui ho pot demanar? Qualsevol persona.
Canals de tramitació
Podeu fer el tràmit online a través d'aquest enllaç.
També podeu entregar la versió imprimible de la instància a l'Oficina d'Atenció Ciutadana.
Preu: gratuït
Documentació a aportar: no cal aportar documentació.
Termini de resolució: el període màxim és de tres mesos amb caràcter general.
Dubtes sobre el tràmit?
Si tens qualsevol dubte sobre aquest tràmit contacta amb l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Cassà al telèfon 972 46 00 05 o al correu electrònic
Sol·licitud per celebrar la cerimònia de casament civil a l'Ajuntament.
Qui ho pot demanar? Qualsevol persona.
Canals de tramitació
Podeu fer el tràmit online a través d'aquest enllaç.
També podeu entregar la versió imprimible de la instància a l'Oficina d'Atenció Ciutadana.
.
Preu: gratuït
Documentació a aportar: la documentació es requerirà després d'haver fet la sol·licitud i un cop s'estigui tramitant des dels Jutjats de Pau.
Termini de resolució: el període màxim és de tres mesos amb caràcter general.
Dubtes sobre el tràmit?
Si tens qualsevol dubte sobre aquest tràmit contacta amb l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Cassà al telèfon 972 46 00 05 o al correu electrònic
Aquest formulari s'ha de presentar quan la persona que aporta la documentació actua en representació d'altri. Per exemple, els constructors o arquitectes que porten documentació per tramitar una llicència d'obres en representació d'un client, cal que presentin aquest document on el propietari els autoritza a actuar en representació seva.
Per a sol·licitar la devolució de les fiances dipositades en relació amb llicències i comunicacions prèvies d'obres (com per exemple, la fiança per a la correcta gestió de les runes i terres generades durant l'obra, o la fiança per possibles desperfectes ocasionats a la via pública) o d'altres, cal presentar aquesta instància degudament emplenada un cop finalitzades les obres.
Pel que fa a la devolució de la fiança per gestió de runes i terres serà necessari adjuntar-hi el justificant del destí de les runes i terres generades (certificat de gestió de residus de l'abocador on s'hagin dipositat o en el cas d'obres menors també s'admet un document justificatiu de la deixalleria...).
Es recorda que també caldrà aportar el certificat final d'obra i document justificatiu de la declaració de les obres a cadastre, quan sigui necessari.
Descarregueu-vos aquí (PDF) el model d'autoliquidació del pagament de les taxes, d'acord amb el que disposa l'ordenança fiscal número 3 i la número 31.
La ciutadania pot fer arribar al seu ajuntament les queixes, suggeriments referents a temes com l'estat del carrer, enllumentat públic, infraestructures municipals, edificis privats, veïns, etc. Així com totes aquelles propostes que consideri oportunes, incloses les incidències o reclamacions sobre un servei, una actuació o una decisió municipal, o bé, les idees que ajudin a millorar el servei de l'organització.
Qui ho pot demanar? Qualsevol persona.
Canals de tramitació
Podeu fer el tràmit online a través d'aquest enllaç.
També podeu entregar la versió imprimible de la instància a l'Oficina d'Atenció Ciutadana.
Termini de resolució: el termini legal és de tres mesos, a contemplar des de la data de registre de la sol·licitud.
Observacions: més informació sobre aquest tràmit.
Dubtes sobre el tràmit?
Si tens qualsevol dubte sobre aquest tràmit contacta amb l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Cassà al telèfon 972 46 00 05 o al correu electrònic
Normativa i informació: S'està elaborant un reglament de subvencions a entitats municipals.
Quan es pot sol·licitar: Tot l'any.
Formularis per realitzar diferents tràmits:
Formulari de sol·licitud de concessió directa nominativa (només les entitats que tenen una partida assignada al pressupost municipal on hi figura explícitament el seu nom). Juntament amb aquest formulari s'ha de presentar documentació complementària, entre la qual hi ha la fitxa de creditor conformada per l'entitat financera que trobareu AQUÍ.
Formulari de sol·licitud de subvenció exclosa de concurrència pública
Formulari del compte justificatiu de subvencions. En el cas d'entitats privades, si la subvenció és superior a 10.000 euros, cal adjuntar el model de retribucions dels òrgans directius que trobareu AQUÍ.
Dubtes sobre el tràmit? Si tens qualsevol dubte sobre aquest tràmits contacta amb l'àrea d'Intervenció de l'Ajuntament de Cassà al telèfon 972 460 005.
És la llicència per realitzar qualsevol activitat al municipi.
Qui ho pot demanar? Qualsevol persona física o jurídica que hi estigui interessada.
Com es fa per sol·licitar-ho? Si ets persona jurídica o professional en representació d’una persona física o jurídica exclusivament a través de la web de l’Ajuntament.
Si ets persona física ho pots fer a través de la web de l’Ajuntament o presencialment (mentre la normativa ho permeti).
El model de sol·licitud a omplir variarà en funció de l'activitat, tots el tràmits els trobareu aquí:
Elegiu tràmit a realitzar, i introduïu el vostre municipi per obtenir els passos/tràmits a seguir - Cassà de la Selva -
Cal fer l'autoliquidació del pagament de les taxes d'activitat, d'acord amb el que disposa l'article 4 de l'ordenança fiscal número 9 reguladora de la taxa per a la prestació de serveis d'intervenció integral de l'administració municipal en les activitats, instal·lacions i altres usos privats que ho requereixin. Descarrega't el model d'autoliquidació (PDF)
Dubtes sobre el tràmit? Si tens qualsevol dubte sobre aquest tràmits contacta amb els serveis tècnics de l'Ajuntament de Cassà al telèfon 972 46 00 05 o al correu electrònic
Termini de resolució: En funció de l’activitat que es pretén exercir.
En cas que el projecte o el certificat tècnic no estigui visat, caldrà aportar una declaració responsable professional signada pel tècnic competent, el model es pot descarregar aquí.
Recordeu que si actueu en representació d'altri cal que adjunteu omplert i signat aquest formulari (PDF) amb l'autorització de la persona a qui representeu.
Les dates varien en funció de cada any.
Termini de resolució: el període màxim de resposta és de dos mesos un cop tancat el termini de presentació de sol·licituds.
Envia factures a l'Ajuntament de Cassà de la Selva
Consulta l'estat de les factures
Informació de la factura electrònica de l'Ajuntament de Cassà de la Selva
Fitxa de creditors per a nous proveïdors
Intruccions:
A) Presentació electrònica
Descarregar el model fitxa de creditor.
Emplenar la fitxa amb les dades que es demanen.
Validar les dades bancàries. Per a la validació es pot fer servir una de les formes següents:
3.1 Imprimint la fitxa de creditor i fer-la segellar per l’entitat bancària
3.2 Mitjançant un certificat acreditatiu de la titularitat del compte signat electrònicament per l’entitat bancària.
Signar la fitxa de creditor
Presentar la fitxa de creditor a través d’instància genèrica
B) Presencialment (opció vàlida únicament per a persones físiques que no optin per la presentació electrònica)
Descarregar el model fitxa de creditor.
Emplenar la fitxa amb les dades que es demanen.
Validar les dades bancàries, amb la firma i el segell de l’entitat bancària.
Signar la fitxa de creditor.
Presentar la fitxa de creditor al Registre General de l’Ajuntament de Cassà de la Selva. La persona que hi comparegui s’haurà d’identificar amb el DNI.
Preguntes freqüents
Normativa i informació per fer la sol·licitud: Ordenança de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres
Quan es pot sol·licitar: Tot l'any.
Lloc on fer la sol·licitud: Àrea d'urbanisme de l'Ajuntament de Cassà de la Selva en el moment de tramitar la llicència. Si tens qualsevol dubte contacta-hi al telèfon 972 46 00 05 o al correu electrònic
Normativa i informació per fer la sol·licitud: Ordenança fiscal de la taxa per a la prestació de serveis d'intervenció integral de l'administració municipal en les activitats, instal·lacions i d'altres usos privats que ho requereixin.
Quan es pot sol·licitar: Tot l'any.
Lloc on fer la sol·licitud: Àrea d'urbanisme de l'Ajuntament de Cassà de la Selva. Si tens qualsevol dubte contacta-hi al telèfon 972 46 00 05 o al correu electrònic
Normativa i informació per fer la sol·licitud: Ordenança de l'impost sobre activitats econòmiques
Quan es pot sol·licitar: Tot l'any.
Lloc on fer la sol·licitud: Oficina de Xaloc de Cassà.
Normativa i informació per fer la sol·licitud: Ordenança de l'impost sobre vehicles de tracció mecànica (IVTM)
Quan es pot sol·licitar: Tot l'any.
Lloc on fer la sol·licitud: Oficina de Xaloc de Cassà.
Normativa i informació per fer la sol·licitud: Ordenança fiscal de la taxa de clavegueram
Quan es pot sol·licitar: De l'1 de gener al 31 de juliol.
Lloc on fer la sol·licitud: Oficina de Xaloc de Cassà.
Normativa i informació per fer la sol·licitud: Ordenança fiscal de la taxa de recollida d'escombraries i gestió de residus
Quan es pot sol·licitar: Varia en funció de cada bonificació. Es pot consultar a l'ordenança.
Lloc on fer la sol·licitud: Oficina de Xaloc de Cassà.
La incorporació dels béns immobles en el Cadastre Immobiliari així com la de les alteracions de les seves característiques, és obligatòria.
Aquesta incorporació es realitza mitjançant diferents procediments, depenent del fet, acte o negoci que la provoqui. Entre aquests procediments destaquen les declaracions realitzades pels titulars cadastrals.
La declaració sobre fets, actes o negocis relatius a béns immobles té per objecte la inscripció o modificació de dades en el Cadastre Immobiliari per:
a. L'adquisició de la propietat i la seva consolidació, la constitució, modificació o adquisició de la titularitat d'una concessió administrativa i dels drets d'usdefruit i de superfície, així com les variacions en la quota de participació que correspongui a cadascun dels cònjuges en els béns immobles comuns, o en la composició interna i en la quota de participació de cadascun dels comuners, membres i partícips en els supòsits de concurrència de diversos titulars o d'existència d'entitats sense personalitat jurídica.
b. La realització de noves construccions, així com l'ampliació, rehabilitació o reforma de les ja existents, ja sigui total o parcial.
c. La demolició o enderrocament total o parcial de construccions.
d. La segregació, divisió, agregació i agrupació d'immobles.
e. La constitució del règim de divisió horitzontal sobre els béns immobles.
f. El canvi de classe de cultiu o aprofitament.
g. La modificació de l'ús o destinació d'immobles o locals que siguin part d'edificacions o instal·lacions.
Tota la informació al respecte la trobareu al PORTAL DE LA DIRECCIÓ GENERAL DE CADASTRE (premeu AQUÍ pel llistat de procediments i tràmits cadastrals i AQUÍ per consultar la informació per realitzar Declaracions cadastrals i descarregar-vos el model 900D).
Les declaracions cadastrals es poden presentar també a l'oficina de Xaloc de Cassà de la Selva, situada al carrer Ample, núm. 33, en horari de 9 a 14 hores de dilluns a divendres.
Dubtes sobre el tràmit?
Si tens qualsevol dubte sobre aquest tràmit contacta amb l'oficina de Xaloc de Cassà al telèfon 972 900 235 o al correu electrònic
Termini de resolució: el període màxim és de tres mesos amb caràcter general.
Els propietaris de gossos, gats o fures han d'inscriure els seus animals al cens municipal d'animals de companyia, tal com estableix l’ordenança municipal de tinença d’animals. Per fer aquest tràmit cal que adreçar-se a l'Oficina d'Atenció Ciutadana i entregar omplerta la sol·licitud o adjuntar-la, un cop omplerta, dins una instància genèrica aquí
Preu: gratuït
Dubtes sobre el tràmit?
Si tens qualsevol dubte sobre aquest tràmit contacta amb Media Ambient de l'Ajuntament de Cassà al telèfon 972 46 00 05 o al correu electrònic
Termini de resolució: el període màxim és de tres mesos amb caràcter general.
Sol·licitud de llicència per a l'ús restringit de la vorera per a l'entrada i sortida de vehicles privats ja sigui a edificis o obres. Cada any es farà efectiu el pagament de la taxa corresponent al gual.
Normativa: Taxa per guals i altres reserves de la via pública
Qui ho pot demanar? el propietari (o coprorietari) de l’immoble.
Canals de tramitació
Podeu fer el tràmit online a través d'aquest enllaç.
També podeu entregar la versió imprimible de la instància a l'Oficina d'Atenció Ciutadana.
Preu: segons regula la taxa per guals i altres reserves de la via pública.
Documentació a aportar:
Dos plànols de l'emplaçament a escala 1:500.
Fotocòpia del DNI, CIF o permís de residència del titular.
En cas d'habitatges, fotocòpia del títol de propietat o del contracte de llgouer.
En cas d'empresa, fotocòpia del NIF de la societat, fotocòpia de les escriptures i dels poders de constitució de la societat; si qui fa el tràmit no és la persona interessada, haurà d'aportar autorització escrita de l'administrador o apoderat, fotocòpia del DNI del representant i de l'apoderat.
En cas de local comercial, fotocòpia de la llicència d'activitat.
En cas de gual d'edificis, fotocòpia de la llicència de l'activitat per a l'ús del local o recinte.
En cas de gual per accés a obres, fotocòpia de la llicència d'obres.
Termini de resolució: el període màxim és de tres mesos amb caràcter general.
Dubtes sobre el tràmit?
Si tens qualsevol dubte sobre aquest tràmit contacta amb l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Cassà al telèfon 972 46 00 05 o al correu electrònic
Aquesta sol·licitud us permet presentar una sol·licitud d’ús d’equipaments i instal·lacions dels centres educatius de titularitat municipal de Cassà de la Selva. És a dir, de la Llar d’Infants Taps, de l’escola Puig d’Arques o del CREC.
La normativa que regula aquesta cessió és l’ordenança d’ús dels edificis i les instal·lacions dels centres públics d’educació infantil i primària de Cassà de la Selva de titularitat demanial municipal.
Termini per resoldre: 30 dies naturals.
Sol·licitud que cal fer per a participar en el procés de selecció d’expositors de les fires organitzades per l’Àrea de Promoció Econòmica i Comerç Local de l’Ajuntament de Cassà de la Selva.
Qui ho pot demanar? Artesans/es i comerciants/es interessats/des en participar a la fira.
Quin cost té? El que estableixen les Ordenances Fiscals regulades a la tarifa tercera de l’Ordenança Fiscal número 21.
En quines dates es pot demanar? Les sol·licituds per a l’any 2024 es poden presentar durant les següents dates: Fira Fora Estocs: del 15 de desembre 2023 al de 31 de gener 2024 Fira de Brocanters: de l’1 de febrer al 15 d’abril de 2024 Fira de Santa Tecla: de l’1 de febrer al 30 de juny de 2024 |
Com i on es pot fer?
Podeu fer el tràmit online a través d'aquest enllaç.
Presencialment a l'Oficina d'Atenció a la ciutadania. (només persones físiques)
Quins documents s'han de portar: |
Els trobareu al punt 3 de la normativa i bases de participació a les fires de Cassà de la Selva
Autoliquidació de taxes per a la participació a fires de Cassà de la Selva
Dubtes sobre el tràmit?
Si tens qualsevol dubte sobre aquest tràmit contacta amb l'Àrea de Promoció Econòmica i Comerç Local de l’Ajuntament de Cassà de la Selva al telèfon 972 46 28 21 o al correu electrònic
Sol·licitud que cal fer per ha participar en el procés de selecció de firaires per la Festa Major de 2025 e l’Ajuntament de Cassà de la Selva.
Qui ho pot demanar? Els interessats/des en participar a la fira.
Quin cost té? El que estableixen les Ordenances Fiscals regulades a la tarifa segona de l’Ordenança Fiscal número 21.
En quines dates es pot demanar?
Les Sol·licituds per l’any 2025 es poden presentar durant les següents dates:
De l’1 de gener fins al 6 de juny de 2025
Com i on es pot fer?
Podeu fer el tràmit online a través d'aquest enllaç.
Presencialment a l'Oficina d'Atenció a la ciutadania. (només persones físiques)
Quins documents s’han de portar:
Fotografies de l’establiment o instal·lació a implantar.
Còpia de la pòlissa de l’assegurança de responsabilitat civil de la instal·lació, amb un capital mínim assegurat de 150.300 euros (segons article 80.4 del Decret 112/2010), i rebut de pagament que acrediti la vigència de la pòlissa.
Certificat d’homologació (marcatge CE) i manual d’instruccions / de muntatge de la instal·lació emesa per part dels fabricant.
Programa d’inspecció i manteniment degudament actualitzat de les instal·lacions, signat pel responsable.
Certificat d’instal·lació elèctrica de baixa tensió, signat per instal·lador autoritzat.
Certificació per part d’instal·lador autoritzat respecte a la legalització d’altres instal·lacions subjectes a reglaments de seguretat industrial (instal·lació de gas, frigorífica, d’aparells a pressió, etc).
Autoliquidació de taxes per a la participació a la festa major de Cassà de la Selva
Dubtes sobre el tràmit?
Si tens qualsevol dubte sobre aquest tràmit contacta amb l'Àrea d’Urbanisme de l’Ajuntament de Cassà de la Selva al telèfon 97460005 o al correu electrònic