Quadre de classificació documental
El Model de Quadre de Classificació per a l'Administració Local (QdCAL) pretén ser un instrument que, basant-se en l’actual metodologia arxivística, s’adapti a la realitat de l’administració electrònica i permeti als Ajuntaments, Consells Comarcals i Diputacions Provincials el compliment de les actuals disposicions normatives relacionades amb la gestió documental, la transparència i les normes d’interoperabilitat.
El Quadre ofereix a totes les administracions locals catalanes i altres ens un instrument estable per al conjunt de la documentació en qualsevol suport i format, tot facilitant la implementació de l'e-administració disposant d'un model de quadre comú per ajuntaments i altres ens.
El model comprèn tant el Quadre de Classificació com el catàleg de procediments/ sèries. Mentre el Quadre està pensat per ser un instrument estable que només s'actualitzarà per raons concretes i puntuals, el catàleg de procediments /sèries, en canvi, està pensat per ser una eina en constant evolució.
L'Ajuntament de Cassà de la Selva, el 9 de març de 2020 es va adherir al Quadre de Classificació de la documentació municipal proposat per la Direcció General de Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya.
Aquí es pot consultar el QdQ actualitzat des del web de la Generalitat de Catalunya.