Presentació del Servei de Comunicació
Àrea de comunicació de Cassà de la Selva.
Identificació
Nom del servei: Àrea de Comunicació
Adscripció dins l’organigrama: Regidoria de Comunicació
Equip responsable:
Olga Carrillo
Brauli Gener
Jordi Farigola
Adreça: Rambla Onze de Setembre, 107
Horari (presencial/virtual): De dilluns a divendres, de 8 a 15.30 h
Oficina telemàtica: 24h al dia, tot l'any, a través de la web
Web: www.cassa.cat
Adreça electrònica:
Missió i valors
L’Àrea de comunicació té com a objectiu informar a la ciutadania de la gestió municipal i de les activitats que tenen lloc al municipi organitzades per les institucions i per les associacions i entitats del municipi, així com fer campanyes de difusió, participació i sensibilització ciutadana.
Els valors principals del Servei de Comunicació són el rigor informatiu, la qualitat dels continguts, tant periodístics com gràfics, la professionalitat, el foment de la participació, el coneixement i la divulgació de la informació d’interès públic.
Serveis
- Agenda mensual: Edició i publicació mensual de difusió dels actes culturals i les activitats que tenen lloc al municipi. Es distribueix a totes les llars del municipi.
- Pàgina web municipal: cassa.cat. Manteniment del lloc web i actualització de continguts, publicació de notícies i actes d’interès públic als espais de notícies i agenda de la web.
- Pàgina web de turisme: cassadestapa.cat. Manteniment del lloc web i actualització de continguts.
- Xarxes socials municipals: Gestió i publicació dels actes i informacions d’interès públic a les xarxes socials municipals.
- Facebook: @ajcassa
- Instagram: @ajcassa
- Twitter: @ajcassa
- Youtube: @ajcassa
- Telegram: @ajcassa
- Butlletins informatius per correu electrònic: Publicació periòdica o puntual d’informació d’interès públic segmentada segons els interessos del públic subscrit.
- Butlletins informatius per WhatsApp: Publicació periòdica o puntual d’informació d’interès públic al públic subscrit al canal.
- Pantalles de divulgació: Publicació i difusió dels actes d’interès públic a les pantalles municipals.
- Cartelleres i suports als espais públics: Producció i distribució de material gràfic imprès, cartellera, i altres publicacions en paper.
- Divulgació i Retransmissió del Ple Municipal: Publicació de l’ordre del dia, retransmissió del ple pels Canals de Twitter i Youtube de l’ajuntament i publicació del resum del ple als mitjans propis.
- Plataforma de participació ciutadana: Creació i seguiment del procés de participació dels pressupostos participatius anuals.
- Manteniment i actualització del portal de transparència municipal.
- Atenció i relació amb els mitjans de comunicació: Divulgació de la informació d’interès públic, creació de notes de premsa, anuncis i campanyes de divulgació d’actes i atenció als mitjans de comunicació.
Canals de participació
Els ciutadans poden fer les propostes de millora de i participació:
- Escrits dirigits al servei.
- Aportacions en qualsevol dels canals de comunicació establerts per l’Ajuntament: instàncies genèriques i/o a través del formulari de www.cassa.cat/queixes.
- Comentaris i opinions a través de les xarxes socials de l’Ajuntament de Cassà.
Formulació de queixes, suggeriments, consultes i agraïments
Per facilitar la comunicació amb la ciutadania i detectar millores del servei, l’Ajuntament ha establert tres canals preferents:
- Bústia de queixes i suggeriments. S’hi pot accedir a través de www.cassa.cat/queixes.Aportacions en qualsevol dels canals de comunicació establerts per l’Ajuntament: instàncies genèriques i/o a través del formulari de www.cassa.cat/queixes.
- Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), situada a l’Ajuntament de Cassà de la Selva (rambla Onze de Setembre, 107).
- Telèfon: 972 46 00 05.
- Web: www.cassa.cat
- Comunicacions dirigides directament al servei a través de les dades de contacte acordades.
Normativa
- Llei 7/1985, de 2 de abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
- Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern .
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques .
- Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
- Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
- Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
- Decret Legislatiu 2/2003, de 28 de abril, pel que s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
- Llei 22/2005, de 29 de desembre, de Comunicació Audiovisual de Catalunya.
- Llei 7/2010, de 31 de març, General de la Comunicació Audiovisual
Drets i responsabilitats de la ciutadania i dels serveis gestors
Drets:
- Participar en la gestió municipal d’acord amb el que disposen les lleis i, si s’escau, quan els òrgans de govern i l’Administració municipal demanen la col·laboració amb caràcter voluntari del veïnat.
- Ser informat, després d’una petició raonada, i dirigir sol·licituds a l’Administració municipal en relació amb tots els expedients i documentació municipals, d’acord amb el que disposa l’article 105 de la Constitució.
- A rebre assistència en l´ús de mitjans electrònics en les seves relacions amb les administracions públiques.
- A utilitzar les llengües oficials del territori.
- A participar en les programacions establertes sempre que així estigui previst.
- A ser tractats amb respecte i deferència per part de les autoritats i empleats públics, que els han de facilitar l’exercici dels seus drets i el compliment de les seves obligacions.
- A exigir les responsabilitats de les administracions públiques i autoritats, quan així correspongui legalment.
- A la protecció de dades de caràcter personal i, en particular, a la seguretat i confidencialitat de les dades que figurin als fitxers, sistemes i aplicacions de les administracions públiques.
Resposabilitats:
- Respectar la dignitat personal i professional del personal municipal.
- Tenir una actitud de respecte vers la resta de persones usuàries del servei.
- Facilitar de forma certa i veraç les dades d’identificació personal i les relatives a la prestació d’un servei o procediment.
- Col·laborar i aportar a l’Administració tota la documentació necessària i imprescindible per a les tramitacions i gestions que així ho requereixin.
- Identificar i motivar les sol·licituds que es presenten.
- Complir la normativa que li sigui d’aplicació.
- Comunicar la modificació de dades personals i/o jurídiques que puguin afectar la prestació d’un servei o les relatives a un procediment.
- Esmenar les sol·licituds incompletes.
- Respectar l’horari d’atenció i/o l’hora de la cita prèvia.
- Assegurar-se la lectura i comprensió d’allò que se signa.
- Fer un ús responsable i respectuós de les instal·lacions, tenint cura de l’espai i del mobiliari i estris que hi ha.
end faq
{accordionfaq faqid=accordion1 faqclass="lightnessfaq defaulticon headerbackground headerborder contentbackground contentborder round5" }