Presentació del servei de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà
L’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) de l’Ajuntament de Cassà de la Selva és el canal d’entrada al consistori i ofereix un servei polivalent d’atenció a totes aquelles sol·licituds d’informació i gestió de les diferents àrees d’actuació municipals en el seu estadi inicial.
L’OAC té com a objectiu oferir a la ciutadania un servei d’atenció personalitat basat en criteris de qualitat i d’eficàcia a través dels seus canals d’atenció: presencial, telefònic i telemàtic.
Identificació
Nom del servei: Oficina d'Atenció al Ciutadà, Registre i Padró
Adscripció dins l’organigrama: Secretaria, Alcaldia
Equip responsable:
Monica Reverter
Pilar Gaiche
Adreça: Rambla Onze de Setembre, 107
Horari (presencial/virtual): De dilluns a divendres, de 9 a 14 hores
Oficina presencial: Realitzada a Can Nadal, planta baixa.
Oficina telefònica: de 8 a 15h.
Oficina telemàtica: 24h al dia, tot l'any, a través de la web
Web: www.cassa.cat/seu-electrònica/instànciagenèrica
Adreça electrònica:
Missió i valors
La missió de l’Oficina d’Atenció Ciutadana és atendre a la ciutadania diligentment en referència a la informació i els tràmits administratius.
Els nostres valors són la polivalència de l’equip que la conforma, el convenciment en la tasca que desenvolupem, tant humanament com administrativament.
Serveis
Informació i assessorament
- Informar a la ciutadania sobre qüestions i assumptes del poble.
- Gestionar l’agenda de l’alcalde.
- Gestió inicial dels següents tràmits (més informació a www.cassa.cat/tramits):
- Sol·licitud de targeta per la deixalleria.
- Sol·licitud d’alta d’un gos al cens municipal.
- Sol·licitud de parada al mercat setmanal, mercat de la puça, parades festa major, fira Santa Tecla.
- Compulses de documents relacionats amb els processos de selecció iniciats des de l’ajuntament.
- Sol·licitud gual: alta/baixa.
- Sol·licitud bonificació per a jubilats, famílies nombroses, famílies monoparentals.
- Alta al padró municipal d’habitants.
- Alta per naixement al padró municipal d’habitants.
- Sol·licitud d’ús d’edificis i/o instal·lacions municipals.
- Certificacions del padró municipal d’habitants.
- Renovació de la inscripció padronal dels ciutadans estrangers no comunitaris sense permís de residència permanent.
- Sol·licitud de subvencions per entitats.
- Sol·licitud de permís per ocupació de la via pública.
- Sol·licitud alta terrassa de bar.
- Sol·licitud ampliació terrassa de bar.
- Sol·licitud canvi de titular terrassa de bar.
- Sol·licitud per a la venda de pirotècnia.
- Sol·licitud d’obra major.
- Sol·licitud d’obra menor.
- Comunicats de crema.
Canals de participació
Els canals de participació dels ciutadans són diversos:
- Escrits dirigits al servei.
- Aportacions en qualsevol dels canals de comunicació establerts per l’Ajuntament: instàncies genèriques i/o a través del formulari de www.cassa.cat/queixes.
- Opinions a través de les xarxes socials del servei o de l’Ajuntament de Cassà.
Presentació de queixes, suggeriments, consultes i agraïments
Per facilitar la comunicació amb la ciutadania i detectar millores del servei, l’Ajuntament ha establert tres canals preferents:
- Bústia de queixes i suggeriments. S’hi pot accedir a través de www.cassa.cat/queixes.Aportacions en qualsevol dels canals de comunicació establerts per l’Ajuntament: instàncies genèriques i/o a través del formulari de www.cassa.cat/queixes.
- Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), situada a l’Ajuntament de Cassà de la Selva (rambla Onze de Setembre, 107).
- Telèfon: 972 46 00 05.
- Web: www.cassa.cat
- Comunicacions dirigides directament al servei a través de les dades de contacte acordades.
Normativa
- Llei 39/2015, de l’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament.
- Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
- Decret 48/2003, de 20 de febrer, pel qual s'aprova l'Estatut de l'Agència Catalana de Protecció de Dades.
- Llei 5/2002, de 19 d'abril, de l'Agència Catalana de Protecció de Dades.
- Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
- Resolució de 30 de gener de 2015, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Coordinació de Competències amb les Comunitats Autònomes i les Entitats Locals, sobre instruccions tècniques als Ajuntaments sobre gestió del padró municipal.
Drets i responsabilitats de la ciutadania i dels serveis gestors
- Les persones que s’adrecin presencialment a l’OAC per formular una consulta o efectuar un tràmit, seran ateses d’acord amb la disponibilitats del personal.
- Disposar de les condicions adequades de seguretat i comoditat que són necessàries per a la consulta o tràmit.
- Accessibilitat de la informació de l’OAC des dels diferents canals de què es disposa per a aquest servei.
- Ser informats de les tarifes vigents per la realització dels diferents tràmits.
- Presentar una queixa o reclamació sobre el servei rebut.
- Fer aportacions i suggeriments que sempre constituiran una oportunitat de millora.
- Tractar amb respecte i consideració al personal que presta servei a l’OAC.
- Respectar els drets de la resta d’usuaris de l’oficina.
- Identificar prèviament quin tràmit o consulta vol realitzar per tal de poder-lo atendre de la manera més eficaç i eficient possible.
- Identificar-se amb el seu document d’identificació (NIF/NIE/Passaport) per tal de realitzar qualsevol tràmit municipal.
- Fer un ús correcte de les instal·lacions.
end faq
{accordionfaq faqid=accordion1 faqclass="lightnessfaq defaulticon headerbackground headerborder contentbackground contentborder round5" }