Acords Ple del 30 de novembre de 2022
El Ple de novembre crea l’Oficina Municipal d'Escolarització per poder trametre al nostre municipi gestions que fins ara es fa des de la ciutat de Girona, i assessorar i informar a les famílies. L’Ajuntament crea aquest nou servei amb un conveni que suposarà una col·laboració entre el Departament d’Educació i l’Ajuntament de Cassà de la Selva com a instrument de col·laboració entre les entitats en el procés d’escolarització en els centres educatius.
A més s’ha suplementat la partida destinada a les retribucions del personal municipal. Aquesta modificació de crèdit fa front a l’increment de l’1,5% previst en l’article 23 del Reial decret llei 18/2022, de 18 d’octubre, pel qual s’aproven mesures en matèria de retribucions del personal al servei del sector públic. L’import del suplement és de 48.396,12 euros, finançat amb fons de contingència i romanent líquid de tresoreria per a despeses generals.
Anteriorment, al Ple Municipal extraordinari de novembre s’han aprovat els pressupostos generals de l'Ajuntament, expressió econòmica de les polítiques de municipi que es preparen per a l'any vinent. Uns pressupostos que s’ajusten per mantenir l’equilibri pressupostari en temps difícils. Els comptes municipals per l’any vinent venen marcats per una disminució dels ingressos provinents de la plusvàlua dels terrenys urbans de 400.000 € i un augment considerable de la factura energètica. Això provoca un ajustament del 3,92% de les despeses del pressupost, que queda en 13.728.700 €. Tot i això, els comptes no presenten un dèficit inicial segons informe d’intervenció.
L’esforç pressupostari mantindrà els serveis bàsics essencials. L’Àrea de Serveis Socials, que engloba a bona part de les partides de serveis a les persones, creix un 77,92%. Puja l’assignació a la gestió de residus i neteja. Es manté el suport a les entitats del poble. I també es manté la política de no apujar els impostos per no gravar més als ciutadans en un any que es preveu difícil per les economies domèstiques.
Complementàriament es relaciona els llocs de treball del personal municipal amb la seva composició retributiva. Es preveu la creació de la plaça d’Administració General, subescala tècnica, classe superior, a la plantilla de funcionaris, vinculada a un lloc de treball de Tècnic/a adjunt als serveis jurídic. També el lloc de treball de mestre a la Llar d’Infants Municipal i la inclusió de la plaça de tècnic/a auxiliar vinculada al lloc de treball d’integrador/a social.
S’augmenten les retribucions del personal municipal en un 1,5% amb efectivitat del dia 1 de desembre d’aquest any. Aquesta puja s’afegeix a l’actualització del 2% aprovada al Ple municipal del mes d’abril. Aquestes actualitzacions retributives venen disposades per la normativa provinent de l’Estat.