L’Ajuntament de Cassà destinarà 290.000 € per a pal·liar els efectes de la crisi sanitària al municipi

Carrer comercial de Cassà de la SelvaEn aquest ple del mes de juliol l’Ajuntament de Cassà ha aprovat diferents mesures econòmiques per tal de pal·liar les conseqüències econòmiques de la pandèmia generada per la COVID-19 a Cassà de la Selva. Aquestes mesures queden englobades en tres blocs.

 

 

  • Fins a 500 euros per a cada petita o mitjana empresa que s’ha vist afectada.
  • Vals de compra per a totes les llars del municipi.
  • Fins a 200 euros per a cada persona treballadora que s’ha vist afectada per la situació de la pandèmia.

 

Després de l’estudi fet per l’Ajuntament de Cassà de la Selva durant l’estat d’alarma, i l’anàlisis posterior de les dades rebudes per part de les empreses, s’ha treballat conjuntament des de diferents àrees municipals per donar forma a aquestes ajudes directes als empresaris, treballadors i a totes les llars del municipi.

Cal destacar que aquestes subvencions, són compatibles amb les que qualsevol empresa o particular hagi rebut des d’altres administracions. Pel fet d’haver rebut qualsevol ajuda, ningú quedarà exclosa de rebre aquestes ajudes locals.

El regidor de Promoció Econòmica, Joan Casabó, ha valorat la importància d’aquestes ajudes << Hem fet un gran esforç per tal d’ajudar a totes les petites i mitjanes empreses, treballadors i veïns del municipi que s’han vist afectats per aquesta pandèmica>>

 

Subvencions per a empreses i comerços de Cassà de la Selva

Aquesta subvenció de fins a 500 euros per establiment,  va destinada a empreses amb menys de 10 treballadors o el seu equivalent amb jornades parcials,  que s’han vist obligades a tancar durant l’estat d’alarma segons el Reial Decret 10/2020 de 29 de març.  Per tenir accés a l’ajuda, caldrà que presentin un rebut de l’IBI o del lloguer del local i de forma automàtica rebran aquesta subvenció que tindrà un màxim de 500 euros per establiment.

Les condicions que han de complir per rebre aquesta subvenció són:

  • Ser persones físiques o jurídiques amb domicili a Cassà de la Selva o que hi disposin un centre de treball amb fins a 10 treballadors a jornada complerta o el seu equivalent en jornades parcials.
  • Ser activitats que s’hagin vist obligades al cessament de la seva activitat segons el previst a l’annex del reial Decret Llei 10/2020 de 29 de març (és a dir, el període més estricte de l’estat d’alarma i per tant en el que es van veure obligats a tancar més establiments) que els que constaven en el decret 463/2020 de 14 de març.
  • Disposar dels permisos pertinents per a desenvolupar l’activitat.
  • Ser arrendataris o propietaris de l’immoble subjecte a l’activitat.
  • Estar al corrent de pagament de les obligacions tributaries.
  • I conservar la documentació justificativa de la despesa, en aquest cas el lloguer o el rebut de l’IBI.

 

Vals de compra per a totes les llars del municipi

Aquesta mesura serà una ajuda directe per a totes les famílies del municipi, en forma de vals de compra per als establiments de Cassà de la Selva que s’hi adhereixin.   

Els cassanencs i les cassanenques, rebran un val de compra a cada una de les llars del municipi,  que servirà a les famílies per fer front a les despeses del seu dia a dia en qualsevol establiment local. En aquests establiments quedaran excloses les grans superfícies, cadenes de supermercats i farmàcies.

Les empreses que s’hi vulguin acollir s’hauran d’inscriure a través d’un formulari que es publicarà en el web de l’ajuntament de Cassà.

Aquests vals de compra es preveu que puguin arribar a totes les llars del municipi aquest proper mes d’octubre, i tindran una validesa de 30 dies.

Els comerços, estiguin adherits o no de la UBC Cassà,  rebran la devolució d’aquestes quantitats des de la Unió de Botiguers de Cassà, que serà l’encarregada de gestionar aquesta subvenció.

 

Treballadors per contra d’altri que s’han vist perjudicats per la situació de la pandèmia generada per la COVID-19

Una altra de les ajudes importants aprovades en aquest ple, és una subvenció que anirà  directament a totes les persones que han patit un ERTO o han perdut la feina a causa de la pandèmia. L’import atorgat en el marc d’aquestes subvencions per a cada sol·licitant serà de com a màxim 200€.  

Les persones sol·licitants d’aquesta ajuda han de complir els requisits següents:

  • Ser majors de 18 anys o estar legalment emancipades i que siguin treballadors per compte d’altri.
  • Viure i estar empadronades en el municipi de Cassà de la Selva.
  • Ser treballador en actiu per compte d’altri durant el mes de febrer del 2020.
  • Justificar que està en alguna de les situacions descrites a la base segona.
  • La nòmina del mes de febrer del 2020 no sigui superior a 1.500€ bruts mensuals.

 

A aquestes subvencions anteriors cal afegir-hi altres mesures que també s’han aprovat en aquest ple

  • La reducció de les quotes a la Llar d’Infants. Amb aquesta mesura és vol ajudar a les famílies que porten els nens i nenes a la Llar d’infants Municipal Taps i que  també han de fer un esforç cada mes per pagar les quotes.
  • La reducció del 5% del tipus de gravamen de l’Ibi que es va fer en l’aprovació de les ordenances fiscals aquest any 2020 i que afavoreix a tot els veïns del municipi que tenen algun immoble.
  • La derogació de la taxa per a l’ocupació de les terrasses, que aquest any 2020 els bars i restaurants del municipi no hauran de pagar.
  • I també la reducció de la taxa de les parades del mercat setmanal.

 

L’ajuntament de Cassà,  aquest any a causa de la pandèmia preveu una reducció d’ingressos d’uns 400.000 € aproximadament. Malgrat això,  s’ha fet un important esforç econòmic per ajudar als veïns del municipi, reestructurant diverses despeses  i revisant les inversions municipals previstes per aquest any.

 

Les mesures econòmiques destinades a pal·liar les conseqüències de la pandèmia generada per la COVID-19 s'han aprovat en el Ple de l’Ajuntament de Cassà de la Selva celebrat el 30 de juliol de 2020.

Aquestes ajudes es podran sol·licitar a partir de finals del mes de setembre quan s’hagin publicat les corresponents bases regulades al BOP així com la convocatòria corresponent.

A través del web de l’Ajuntament i dels mitjans d’informació municipal s’informarà de l’obertura de la convocatòria.