La regidoria d’Habitatge aprova un nou model de cessió d’habitatges per a lloguer social
La regidoria d’Habitatge ha aprovat un model de compromís per poder incloure habitatges de propietat privada a la borsa d’habitatges de lloguer social de l’Ajuntament per a ser destinats a lloguer social.
Amb aquest nou model se simplifiquen els tràmits per als propietaris d’habitatges que vulguin destinar-los a lloguer social i facilita la gestió per a una adjudicació més ràpida dels habitatges.
El regidor d’Habitatge, Eduard Fusté, apunta sobre la iniciativa “Som conscients que la dificultat per accedir a un habitatge assequible és un problema amb el qual es troben molts cassanencs i cassanenques. En aquest sentit, estem treballant en diferents vies per augmentar el parc d’habitatge de lloguer social, ja sigui amb la cessió per part de privats d’habitatges buits del poble per a la borsa o amb l’adquisició de nous habitatges per part de l’ajuntament.”
El model de cessió comporta uns compromisos i accions per part del Servei Municipal d’Habitatge, que entre altres inclou la tramitació de la cèdula d’habitabilitat i el certificat d’eficiència energètica quan l’immoble no en disposi i el seguiment del compliment del contracte de lloguer i del bon ús de l’immoble a més de la gestió d’incidències.
Els propietaris a més es beneficiaran d’una bonificació de l’IBI, segons l’ordenança municipal, actualment del 30%.
El Servei d’Habitatge Municipal ofereix un catàleg de serveis, informació i assistència que trobareu a continuació:
- Atendre de forma personalitzada totes les demandes i consultes en matèria d'habitatge que presentin els ciutadans i ciutadanes de Cassà de la Selva i canalitzar-les oportunament.
- Informació i assessorament al propietari dels programes socials d'habitatge que inclouen la mediació i la cessió per al lloguer social.
- Assessorament al propietari quant a la gestió de l'habitatge en el cas que hagi cedit l'habitatge per al lloguer social.
- L'assessorament i acompanyament al llogater en la recerca d'un habitatge adient a les seves necessitats i possibilitats de pagament.
- La mediació entre el propietari i llogater durant la durada del contracte de lloguer. Suport i seguiment d'incidències.
- La gestió d'ajuts a propietaris per a l'adequació d'habitatges amb finalitats de lloguer social.
- Informar i orientar en relació amb el consum responsable i l'eficiència energètica.
Donar suport en l'accés a recursos i prestacions per assegurar els subministraments bàsics. - Atendre les persones i famílies demandants d'habitatge que es troben amb dificultats per fer front el pagament de lloguer.
- Orientar i donar suport al procés de reallotjament de les famílies que han d'abandonar el seu habitatge
L’horari d’atenció ciutadana del Servei Municipal d’Habitatge és dimecres i dijous de 9 h a 17 h a Can Trinxeria.
A més, existeix un acord de serveis addicionals amb el Consell Comarcal, cada dilluns de 9.30 a 14.30 h també a Can Trinxeria:
- Rehabilitació d'habitatges
Aquesta oficina dóna informació i tramita totes les sol·licituds d’ajuts per a la rehabilitació d’habitatges i/o edificis, assessorament, seguiment, i les inspeccions tècniques dels expedients, així com totes les tasques d’informació relacionades amb qualsevol tema d’habitatge.
Més informació aquí. - Ajuts de lloguer
L'Oficina Comarcal d'habitatge tramita les sol·licituds d'ajut al lloguer de les convocatòries que anualment publicita l'Agència d'Habitatge de Catalunya. - Registre únic de sol·licituds d'habitatges en protecció oficial
Assessorament en la tramitació de les sol·licituds per inscriure's al Registre de sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial, tràmit imprescindible per poder optar a un habitatge de protecció oficial.
Més informació aquí.
- Servei d'intermediació hipotecària
Servei destinat a les famílies que es troben en una situació complicada per fer front al pagament de la seva hipoteca. Aquest servei ofereix la mediació amb les entitats bancàries en quan als deutes que tenen els usuaris, poder arribar a un acord per al pagament de les quotes o bé la dació en pagament de l'habitatge. L'objectiu és evitar les subhastes i els desnonaments.
Més informació aquí.
Us podeu posar en contacte amb l’oficina d’habitatge per correu a