S'obre el període per fer la sol·licitud d'habitatge de lloguer social
A partir de demà, 7 de febrer, s'obrirà un període de trenta dies hàbils per a fer les sol·licituds de lloguer social a Cassà.
Es tracta de dos habitatges que formen part de la borsa de lloguer social amb els preus regulats, destinats a famílies i persones residents a Cassà amb necessitats d'habitatge.
Les bases per accedir a aquests habitatges contemplen els ingressos mínims i màxims de les famílies, si tenen fills a càrrec a més de contemplar les situacions de dependència o les circumstàncies d'assetjament immobiliari entre altres.
Aquesta és la taula de preus i els barems d'ingressos mínims i màxims anuals dels candidats:
Ingressos candidats segons nº habitacions |
Preu màxim lloguer (€/mes) | Ingressos mínims anuals | Ingressos màxims anuals |
1 Habitació | 250 € | 10.000 € | 15.000 € |
2 Habitacions | 350 € | 14.000 € | 21.000 € |
3 Habitacions | 400 € | 16.000 € | 24.000 € |
4 Habitacions | 450 € | 18.000 € | 27.000 € |
Podeu accedir al procediment que regula l'accés a l'habitatge de lloguer social aquí.
La persona que vulgui participar en el procediment d’adjudicació d’habitatges haurà de presentar una sol·licitud que podrà de ser lliurada a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Cassà de la Selva a través del Registre General, o bé presentada per mitjans telemàtics a la seu electrònica.
La documentació es presentarà amb la sol·licitud en model normalitzat.
Documentació relativa a les circumstàncies personals de la unitat de convivència:
- NIF, NIE o Passaport de tots els membres de la unitat de convivència obligats legalment a tenir-ho, amb el corresponent permís de residència vigent.
- Llibre de família o document que el substitueixi.
- En el cas de violència de gènere, documentació que ho acrediti segons Llei 5/2008,d e 24 d’abril.
- En cas de família monoparental, el carnet de família monoparental. En el cas que aquesta sigui resultant d'un divorci o separació, també en el cas d’unió estable de parella, sentència de divorci o separació. En cas d’acolliment, document acreditatiu.
- En cas de família nombrosa, títol de família nombrosa.
- En el cas de malaltia greu, informe mèdic acreditatiu.
- Si s'escau, certificats de discapacitat i/o mobilitat reduïda i/o grau de dependència de qualsevol dels membres dela unitat de convivència
Documentació acreditativa dels ingressos i situació laboral de totes les persones en edat laboral:
- Informe de vida laboral emès per la Tresoreria general de la seguretat social actualitzadade tots els membres de la família majors de 16 anys.
- Contracte de treball i nòmines dels darrers 3 mesos de tots els membres de la família enactiu, així com carta de finalització de contracte i/o acomiadament de la darrera feina en cas de trobar-se en situació d'atur el/la sol·licitant i de totes les persones en edat laboral que hi conviuen.
- Certificat o certificats que acreditin la percepció d'una pensió emesos per l'INSS, en cas que la persona sol·licitant o algun membre de la unitat de convivència sigui pensionista o, en el seu cas, certificat negatiu.
- Certificat de pensions, ajuts o prestacions públiques emès per l'organisme corresponent de la seguretat social o, en el seu cas, certificat de prestacions socials emès per Benestar i família.
- En el cas d'unitat de familiars que es troben separades o divorciades, hauran d'acreditarla separació o divorci amb auto de mesures provisionals, sentència i/o acord ratificat judicialment.
- En el cas de presència de menors, s'acreditarà el cobrament/pagament de les pensions compensatòries d'aliments, o en el seu defecte, la reclamació judicial per fer-ne efectiva l'obligació.
- Extractes bancaris (12 últims mesos) de tots el comptes dels que siguin titulars qualsevol dels membres de la unitat de convivència majors de 16 anys i amb declaració jurada.
- Demanda d'ocupació en cas de trobar-se sense feina. Inscripció en el Servei d’Ocupació o carta finalització contracte o acomiadament.
- En el cas, de treballadors per compte pròpia (autònoms), última liquidació trimestral IRPF e IVA/butlletí cotització SS, i declaració anual IVA
- Declaració jurada d'ingressos reals, en model normalitzat, conforme no es reben més ingressos dels declarats
A més s'han de presentar aquestes declaracions responsables :
Declaració responsable de no disposar de recursos socials ni econòmics suficients en comptes corrents o d’altres dipòsits anàlegs a entitats financeres per accedir a un habitatge del mercat privat, ja sigui en propietat o en lloguer, així com impossibilitat d’accedir a un altre servei residencial públic.
Declaració responsable en model normalitzat on s’inclouran diferents conceptes, i que autoritza expressament l’Administració municipal per obtenir qualsevol tipus d’informació que pugui ser en poder seu o sol·licitar a altres Administracions.
Podeu descarregar la documentació aquí:
- Sol·licitud_habitatge_lloguer_social_2023.pdf
- Annex I. Declaració responsable d'autorització de representació. Convocatòria lloguer social 2023.
- Annex_II._Declaració_responsable_de_compromís_de_convivència.pdf
- Annex_III._Declaració_responsable_dingressos_convocatòria_lloguer_social_2023.pdf
- Annex_IV._Declaració_responsable_de_necessitat_de_lloguer._Convocatòria_2023.pdf
Per a més informació podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Habitatge Municipal ubicada al carrer Enric Coris núm. 11 (L'Escorxador).
Horari:dilluns, dimecres i divendres de 9 a 14 h. El telèfon de l'oficina és el 621 25 68 90.