Nou servei per obtenir el certificat IdCAT presencialment
A partir del 3 de setembre, ja podeu demanar cita prèvia per obtenir el certificat digital IdCAT. L’idCAT Certificat és un certificat digital de l’Administració Oberta de Catalunya (AOC) que s’instal·la al navegador de l’ordinador i permet identificar-se i signar digitalment.
És molt útil per fer tràmits i gestions de la Generalitat per internet, com per exemple:
- Sol·licitar l'informe de vida laboral de la Seguretat Social.
- Sol·licitar el certificat d'antecedents penals.
- Accedir a les carpetes ciutadanes.
És un servei d'identificació que permet verificar la identitat d'una persona amb un alt nivell de seguretat. Per això, només es pot demanar presencialment en una de les entitats de registre autoritzades.
Hi ha dues opcions per demanar-lo:
- Fer la sol·licitud per internet a https://www.idcat.cat i anar a una entitat autoritzada.
- Fer la sol·licitud presencialment a l’oficina de ciutadania a Can Trinxeria, els dimarts i dijous de 9 a 14 h, cal demanar cita prèvia al 972 46 00 11
Què necessites?
- Ser major de 18 anys.
- Accés a internet (per a instal·lar el certificat).
- El DNI o la TIE (targeta d'identitat d'estranger amb foto) o el passaport.
- Un telèfon mòbil.
- Una adreça electrònica.