Celebració del Ple municipal extraordinari el 30 de novembre a les 19 h
En aquest Ple Municipal extraordinari es porta a aprovació els pressupostos generals de l'Ajuntament, expressió econòmica de les polítiques de municipi que es preparen per a l'any vinent. Uns pressupostos que s’ajusten per mantenir l’equilibri pressupostari en temps difícils. Complementàriament, es relaciona els llocs de treball del personal municipal amb la seva composició retributiva i s’aprova l’actualització de la massa salarial amb un 1,5%.
1.- Aprovació inicial del Pressupost General de l’Ajuntament de Cassà de la Selva per a l’exercici 2023.
En aquest Ple es presenta a l’aprovació del pressupost de l’Ajuntament de Cassà de la Selva i el pressupost de l’empresa municipal Gestió de Serveis Municipals, S.L. pel 2023. Els comptes municipals per l’any vinent venen marcats per una disminució dels ingressos provinents de la plusvàlua dels terrenys urbans de 400.000 € i un augment considerable de la factura energètica. Això provoca un ajustament del 3,92% de les despeses del pressupost, que queda en 13.728.700 €. Tot i això, els comptes no presenten un dèficit inicial segons informe d’intervenció.
L’esforç pressupostari mantindrà els serveis bàsics essencials. Una de les àrees que puja més és la de Serveis Socials, que engloba a bona part de les partides de serveis a les persones, creix un 77,92%. També cal destacar la puja de les partides de la gestió de residus i neteja. Es prioritza el suport a les entitats del poble i se’n mantenen les subvencions. I per últim, es manté la política de no apujar els impostos per no gravar més als ciutadans en un any que es preveu difícil per les economies domèstiques.
El pressupost contempla les obligacions contractuals amb vigència de diversos anys i les pujades previstes de sous al personal. Tanmateix, les inversions es concreten en actuacions per valor de 428.000 €, una xifra menor que d’altres anys, però que es complementen amb altes inversions al municipi per part d’altres entitats. El pressupost inclou també els comptes de la Residència de gent gran St. Josep i l’empresa municipal que gestiona la zona esportiva GSM.
2.- Aprovar la plantilla i RLT de l’any 2023 de l’Ajuntament de Cassà de la Selva i la mercantil Gestió de Serveis.
Es proposa aprovar la Plantilla Orgànica per a l’exercici 2023 de l’Ajuntament de Cassà de la Selva i de l’entitat mercantil municipal Gestió de Serveis Municipals Cassà S.L. Es preveu la creació d’una plaça vinculada a un lloc de treball de Tècnic/a adjunt als serveis jurídic, el lloc de treball de mestre a la Llar d’Infants Municipal i la inclusió de la plaça de tècnic/a auxiliar vinculada al lloc de treball d’integrador/a social.
En aquesta relació de llocs de treball de l'Ajuntament i de l'entitat GSM també es contemplen les retribucions, complements, categories i disponibilitat del personal.
Es configura una relació de personal que respongui a les polítiques d'inversió, atenció social i prestacions municipals que els pressupostos generals preveuen per l'any vinent.
3.- Aprovar l’augment de l’1,5% de la massa salarial del 2022.
S’augmenten les retribucions del personal municipal en un 1,5% amb efectivitat del dia 1 de desembre d’aquest any. Aquesta puja s’afegeix a l’actualització del 2% aprovada al Ple municipal del mes d’abril. Aquestes actualitzacions retributives venen disposades per la normativa provinent de l’Estat.