Un equip de robòtica de La Salle Cassà premiat a la FLL Girona
Com cada any La Salle Cassà participa a les competicions de Robòtica FIRST Lego League. Aquest any un equip ha participat a la FLL Girona del dia 1 de febrer a la Universitat de Girona, dos altres equips participaran a la FLL Vic el proper 29 de febrer i un quart equip participarà a la Jr.FLL també a Vic.
L'equip Ecofuture format per les alumnes de tercer d'ESO Alba Camós, Queralt Julià, Nina Tubert i Ruth Zúñiga, amb els seus entrenadors Esteve Camós i Ricard Masoliver, han guanyat el primer premi als valors de la FLL. Malgrat el nom, és un premi important que les ha deixat molt a prop de la final, i que deixa enrera moltes hores de feina, però també de diversió. Està molt integrat dins l'ànima de la FLL que el premi real que s'emporten tots els participants és l'experiència i aprenentatge que fan durant tot el procés de preparació del repte que se'l proposa. El repte d'enguany, anomenat City Shaper, convida als joves a pensar com han de ser les ciutats del futur, per a un millor desenvolupament social, mediambiental i econòmic.
La FIRST Lego League és una competició internacional que pretén promoure competències en ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques entre els seus participants. El resultat de la competició surt de 4 apartats: el joc del robot on els joves han de construir un robot que en dos minuts i mig resolgui autònomament unes missions predefinides sobre un taulell, la presentació davant d'un jurat de com han construit el robot, la presentació d'un projecte d'innovació relacionat amb el repte de l'any i finalment la defensa de com han integrat els valors de la FLL en la seva feina fins arribar al torneig, valors com la col·laboració, el treball en grup, la inclusió i com s'han divertit en tot el procés.
Com diu Josep Mª Piqué, embaixador de FLL a la temporada City Shaper i director d'internacionalització i innovació de La Salle URL, la FLL és una gran plataforma en la qual els joves de tot el món aprenen a treballar per donar resposta als desafiaments plantejats anualment. Un espai en què els joves incorporen competències i habilitats de comprensió dels problemes, creativitat en les solucions, utilització de recursos tecnològics, esperimentació, gestió de projectes, treball en equip i defensa pública de les solucions. També és un espai per viure els valors del compromís, la generositat, la col·laboració, la inclusió i l'amistat.