Oficina d'Habitatge
L'Oficina d'Habitatge de Cassà de la Selva dóna informació i atenció als ciutadans de Cassà de la Selva en matèria d'habitatge.
El Servei d’Habitatge Municipal ofereix un catàleg de serveis, informació i assistència que trobareu a continuació:
· Atendre de forma personalitzada totes les demandes i consultes en matèria d'habitatge que presentin els ciutadans i ciutadanes de Cassà de la Selva i canalitzar-les oportunament.
· Informació i assessorament al propietari dels programes socials d'habitatge que inclouen la mediació i la cessió per al lloguer social.
· Assessorament al propietari quant a la gestió de l'habitatge en el cas que hagi cedit l'habitatge per al lloguer social.
· L'assessorament i acompanyament al llogater en la recerca d'un habitatge adient a les seves necessitats i possibilitats de pagament.
· La mediació entre el propietari i llogater durant la durada del contracte de lloguer. Suport i seguiment d'incidències.
· La gestió d'ajuts a propietaris per a l'adequació d'habitatges amb finalitats de lloguer social.
· Informar i orientar en relació amb el consum responsable i l'eficiència energètica.
Donar suport en l'accés a recursos i prestacions per assegurar els subministraments bàsics.
· Atendre les persones i famílies demandants d'habitatge que es troben amb dificultats per fer front el pagament de lloguer.
· Orientar i donar suport al procés de reallotjament de les famílies que han d'abandonar el seu habitatge
L’horari d’atenció ciutadana del Servei Municipal d’Habitatge és dimecres i dijous de 9 h a 17 h a Can Trinxeria.
A més, existeix un acord de serveis addicionals amb el Consell Comarcal, cada dilluns de 9.30 a 14.30 h també a Can Trinxeria:
· Rehabilitació d'habitatges
Aquesta oficina dóna informació i tramita totes les sol·licituds d’ajuts per a la rehabilitació d’habitatges i/o edificis, assessorament, seguiment, i les inspeccions tècniques dels expedients, així com totes les tasques d’informació relacionades amb qualsevol tema d’habitatge.
Més informació aquí.
· Ajuts de lloguer
L'Oficina Comarcal d'habitatge tramita les sol·licituds d'ajut al lloguer de les convocatòries que anualment publicita l'Agència d'Habitatge de Catalunya.
· Registre únic de sol·licituds d'habitatges en protecció oficial
Assessorament en la tramitació de les sol·licituds per inscriure's al Registre de sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial, tràmit imprescindible per poder optar a un habitatge de protecció oficial.
Més informació aquí.
· Ofideute. Servei d'intermediació hipotecària
Servei destinat a les famílies que es troben en una situació complicada per fer front al pagament de la seva hipoteca. Aquest servei ofereix la mediació amb les entitats bancàries en quan als deutes que tenen els usuaris, poder arribar a un acord per al pagament de les quotes o bé la dació en pagament de l'habitatge. L'objectiu és evitar les subhastes i els desnonaments.
Més informació aquí.
Us podeu posar en contacte amb l’oficina d’habitatge per correu a
Contacte
Oficina d’Habitatge -
L’horari d’atenció ciutadana del Servei Municipal d’Habitatge és dimecres i dijous de 9 h a 17 h a Can Trinxeria.
Els serveis addicionals amb el Consell Comarcal, cada dilluns de 9.30 a 14.30 h